Flere anvendelsesmuligheder for din forretningsplan

Du har investeret en masse tid og energi på at skrive en forretningsplan, bare for at få et lån eller at tiltrække en investor. Hvad gør du, når du få penge eller værre, bør du være slået?

Du bare indsende det væk? Det er som at investere i en båd, der stadig parkeret i din indkørsel efter dens konstituerende voyage.

I stedet for arkivering det væk eller forlader det på en hylde til at samle støv, hvorfor ikke fange mere afkast af din investering? For at få en klarere perspektiv, skal du konvertere din investering af tid og energi til en dollar beløb. Derefter, du tror to gange før indgivelsen din forretningsplan væk.

MÃ¥der at udnytte din investering

Udvid sektionen marketing for en igangværende planlægningsdokument, eller periodiske evalueringer eller revidere markedsføringsstrategier. Historiske data, projektioner, konkurrence undersøgelser og analyser er værdifulde baser til opdatering af data i et arbejdsgrundlag. Materialet er en nem reference for, når du bliver bedt om at gøre en mundtlig præsentation, at skrive en artikel, for at give baggrundsdata for annonceteksten eller andre salgsfremmende aktiviteter.

Gemme de forskellige sektioner som skabeloner til en række formÃ¥l. Nogle af disse kan bruges til at træffe beslutninger, til at analysere forslag og nye ventures eller for udlevering med projekterne tidskrævende ‘drøm/en dag’.

Bruge nogle uddrag for Human Resource Management aktiviteter såsom: orientering og uddannelse en ny medarbejder, eller som forberedelse til en personale forfremmelse.

Alle dine opslidende arbejde på de finansielle data kan danne fundamentet for finansiel kontrol og anmeldelser, budget-faktiske ark og som baggrund for trend fremskrivninger. Din originale dokumenter tjene som benchmarks og påmindelser om dine fremskridt for din bankfolk.

Du behøver ikke at starte fra bunden, skal du have en tilsvarende behov at ansøge igen om midler, bud en invitation til en partner, eller levere data til eksperterne bør du overveje at «gÃ¥ offentlige.» Beviser før og efter fremskridt er nyttigt som et bidrag til en «til salg’ forslag, eller for en pludselig og akut tilbud om at købe. Planer for ekspansion, fusioner, spin-offs eller kooperative alliancer kan starte med din indsamlede data.

Din forretningsplan, med tillæggene, er et praktisk opbevaringssted for virksomhedens data og poster, udstyr detaljer, grundplaner, målinger, maps, kontaktoplysninger til juridiske og regnskabsmæssige konsulenter, generelle historiske oplysninger, industri beskrivelser herunder din historiske SWOT (styrker, svagheder, muligheder og trusler) analyse af tidligere, nuværende og fremtidige på tidspunktet for sin skrivning.

Oprette in-house viser din mission statement, den organisationsdiagram eller fotografier og biografiske skitser af din velgørere og tilhængere.

Ikke har en forretningsplan i dine filer? Begynde at forberede portioner i dag som en investering for den dag, hvor du får brug for en. Det er ret sandsynligt, at når dette behov opstår bliver du også pre besat at afsætte den nødvendige tid og energi på en passende handlingsplan.

Nu, du har et større incitament til at gøre en mere grundig forretningsplan i dag, at vide det vil tjene flere nyttige formål fremover.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.